Din indkøbskurv er tom.

Fragt fri levering ved 800 kr. Vi prismatcher alle danske sider/butikker.

Mangler du motivation? Se om du kan slå os på Strava. Vi ligger løbende nye ruter op... Så følg med!

Bikelife Course 2020 Langt hen ad vejen den samme rute som min gamle træningsrute. Men med lidt mere singletrack, og en enkelt lidt stejlere stigning. Og så er den et nyt blad, uden for mange vilde Strava-tider, så her kan man uden de store anstrengelser komme i top 10, lidt endnu....

Det bliver denne rute jeg kommer til at træne en stor detl af træningen frem mod 2020 sæsonen på. Ruten er ikke alt for hård, og har også nogle lange flade stræk, så man kan holde til at køre lange ftræningspas på ruten, uden at blive slidt helt op. En hurtig hardtail er det oplagte valg til denne rute. Jeg foreslår DENNE .

Øko-runden er en lille omgang lavet til at træne kørselsøkonomi. Den er ikke specielt hård, det er meningen, men har et par sving og udfordringer hvor man skal tænke sig om hvis ikke pulsen skal stige for meget. Øvelsen er at køre en masse omgange ved lav intesitet. Man stiller selv kriterierne, men det kunne eksempelvis være at man maks må have en snit-puls på 125, og en maks på 140, indenfor de kriterier gælder det så om at køre hurtigere og hurtige, ganske enkelt ved at køre så økonomisk som muligt. Det er suoer relevant træning, som kan udføres som mægdetræning eller på "lette" træningsdage. Strava holder styr på dine omgangstider.

Er du til et godt langt "rimelig naturligt" mtb-spor? Så er sporet i Faksinge et besøg værd. Det er well-groomed, og der bliver konstant udviklet og forbedret på det. Det er ikke her du finder de vildeste "death-rollers" men en god gedigen omgang old-school mtb. Og så kan du prøve at slå en hal-afdanket tidligere cykelrytters tid...

Cyclecross!

Denne old-school disciplin er virkelig oppe i tiden. Her ser du vores cyclecross-rute. Den har lidt det hele,græs, stigninger, fladbande, sving,2 trapper og en sandkasse. Kan du køre den på 4.19, kan du lave medaljer til dm...

Navnet siger næsten alt.... En lille lækker omgang på ca 3 min. Man skal spare lidt på kræfterne, for de 2 stigninger der er, er MØG-stejle. Så det gælder om at finde masser af greb, og masser af power!

Killer-ruten. En klassiker blandt licensryttere i området. En rigtig fin træningsomgang på små 10 km. Der er ikke meget trafik, og man skal bare sørge for at holde til højre, så giver det hele lidt sig selv. Ruten indeholder en enkelt halvskrap bakke, og ellers bugter den sig fint gennem landsskabet. En del tester deres enkeltstartsevner på denne omgang, og de hurtigste tider er da også kørt på TT-cykler.

Bikelife "The reversed 8". Hvis du syntes "ottetallet" er for nemt, kan du prøve denne variant. Den største udfordring ligger i første kradsbørstige lille stigning, som bliver stejlere og stejlere, og når man når toppen, er det faktisk slet ikke fladt. Herefter en fin nedkørsel, efterfulgt af en stigning. En rute der træner din "mean-power", samt din teknink opad.

Bikelife Road Challenge ruten, som blev brugt flittigt da vi trænede vores firmahold frem mod La Marmotte. Flere lokale ryttere har også sat gode tider på ruten. Men kan du slå os?

Bikelife otte-tallet. En led karl på mtb, 2 relativ hårde stigninger, 2 nedkørsler, og minimalt med fladt. Bundet sammen som et ottetal. Det er denne rute Klaus Bruger når han skal køre sig i form. I den udvidede version kører man 7 omgang på lige under 20 minutter, men så er man også klar til at lave medaljer til DM.

Bikelife XC-træningsrute. 1,4 km lang, med 1 lang flad opkørsel, 1 stejl opkørsel, 1 hurtig nedkørsel, 1 snørklet nedkørsel og en god sjat fladbane. Kan du mestre denne rute, er du godt stillet i de danske XC-mtb løb.

Klaus Nielsen´s træningsrunde. en lang rundstrækning som ikke er specielt hård, og heller ikke særlig svær. Jeg bruger den typisk hvis jeg vil køre lidt mere distance, i skoven, men uden at det bliver for hårdt. Jeg kører typisk en del omgange, og prøver at forbedre tiden ved samme intensitet, eksempelvis bedst mulige tid ved puls 130. På den måde kan man træne sin effektivitet og kørselsøkonomi.